Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Bij een crisis wordt een manager of bestuurder geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij gewend is. Binnen zijn organisatie veranderen structuren, komen verantwoordelijkheden anders te liggen en worden de lijnen korter. Tegelijkertijd zijn de belangen groot: er kan sprake zijn van direct menselijk leed, maar ook juridische en financiële complicaties, personeelsproblemen en imagoschade liggen op de loer.Met Crisismanagement komen managers en bestuurders van bedrijven én de overheid beter beslagen ten ijs als zich een crisis of calamiteit voordoet. In de eerste hoofdstukken wordt een theoretische basis gelegd met behulp van de inzichten over cri¬sismanagement. Vervolgens komen organisatiekundige en gedragsaspecten tijdens een crisis aan de orde en ten slotte wordt de uitvoering van crisismanagement besproken. Achter in het boek zijn praktische modellen en voorbeelden opgenomen, zodat het boek ook in de praktijk als naslagwerk geschikt is. Op de website bij dit boek staat casuïstiek over crisissituaties met bijbehorende vragen. Crisismanagement is bedoeld voor managers in organisaties, studenten van de opleidingen integrale veiligheid, Public Safety, bestuurskunde, bedrijfskunde en management & organisatie, en voor professionals in deze vakgebieden.Arthur Zanders is directeur van ZANDERS Consulting & Training B.V., een bureau dat gespecialiseerd is in risico- en crisismanagement en is als coördinator en docent actief voor Delft TopTech van de TU Delft. Hij heeft een maritieme studie en een brandweerofficiersopleiding gevolgd en is arbeids- en organisatiepsycholoog. Na jarenlange ervaring in verschillende functies in het vakgebied houdt hij zich sinds 1999 bezig met onderwijs, training en advisering op het gebied van risico- en crisismanagement.
Choose an application
Un autre système de santé peut nous rendre en meilleure santé et plus heureux. En Belgique, nous avons souvent une vision positive de nos soins de santé… jusqu’à ce que nous soyons gravement malades. Là, nous découvrons qu’il présente de nombreuses lacunes. Le système est tel qu’il est préférable, pour lui, que les gens soient malades plutôt qu’en bonne santé, ce qui conduit à des procédures inutiles, une surmédicalisation et au gaspillage des moyens.
Services de santé. --- Politique de santé. --- Accessibilité des services de santé. --- Continuité des soins. --- Santé publique. --- Politique sanitaire --- Santé publique --- Services de santé --- Public health --- National health services --- Medical policy --- Health care reform --- Public health administration --- Health Services --- Health Policy --- Health Services Accessibility --- Continuity of Patient Care --- Public Health. --- Politique de santé --- Accessibilité des services de santé. --- Continuité des soins. --- Services de santé. --- Politique de santé. --- Accessibilité des services de santé --- BPB9999 --- Gezondheidsbeleid ; België --- Sécurité sociale Sociale zekerheid --- Politique sociale Sociaal beleid --- Santé Gezondheid --- 670 Gezondheid --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- buurtzorg --- geïntegreerde zorg --- Health care reform - Belgium --- Public health administration - Belgium --- Public Health --- Health Services. --- Health Policy. --- Health Services Accessibility.
Choose an application
Academic collection --- Santé Gezondheid --- Psychiatry. --- Psychologie Psychologie --- Sciences sociales Sociale wetenschappen --- Société Maatschappij --- Psychiatrists --- Psychiatrist --- Psychiatry --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- 616.89
Choose an application
In België zijn we vaak best positief over onze gezondheidszorg – tot we ernstig ziek worden. Tijd voor een wake-upcall! Ons systeem is duur, onrechtvaardig, weinig menselijk en te zeer gestuurd door belangen in de medische wereld, de farma en de politiek. Onze gezondheidszorg heeft meer baat bij zieke mensen dan bij gezonde, wat leidt tot onnodige procedures, overmedicalisering en de verspilling van middelen. In Goed ziek vertelt Ri De Ridder waarom we in een sukkelstraatje zitten en hoe we eruit raken. De Ridder houdt een warm pleidooi voor buurtzorg, bundeling van de financiering op streekniveau en een verregaande integratie van welzijn en gezondheid tussen sectoren. Zo kunnen we werken aan een systeem waarin we op een goede manier ziek kunnen zijn, een systeem dat ons gezonder en gelukkiger maakt, dat minder druk zet op de zorgverleners, dat niemand uitsluit en bovendien niet meer kost.
BPB9999 --- Belgium --- Health Care --- Health Behavior --- Health Care Rationing --- Health Policy --- WA 100 Public Health -- General works --- Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- Social medicine --- Gezondheidsbeleid ; België --- Sécurité sociale Sociale zekerheid --- Politique sociale Sociaal beleid --- 670 Gezondheid --- maatschappelijk welzijn --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- buurtzorg --- geïntegreerde zorg --- Medical policy --- Santé Gezondheid --- gezinsverpleging --- psychiatrische gezinsverpleegkunde
Choose an application
Social security law
---
Belgium
---
Public Health.
---
Closed periodicals
---
Annuaire
---
#ETEW:TSCAT
---
#BIBC:tijdschradm
Choose an application
psychologie --- Psychology --- Biology --- memory --- emotion --- Hygiene. Public health. Protection --- psychology --- Psychologie --- #GSDBP --- Personnalité Persoonlijkheid --- Psychologie Psychologie --- Psychologie sociale Sociale psychologie --- Communication Communicatie --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- 159.9 --- Geschiedenis --- Onderhoud --- Stromingen --- Terminologie --- Rogers Martha-theorie --- filosofie --- gestalttherapie --- groepsdynamica --- ontwikkelingspsychologie --- psychiatrie --- psychoanalyse --- psychologische scholen --- sociale psychologie --- Internal medicine --- Psychiatry, psychology --- Psychiatry, psychology.
Choose an application
1. La prévention organisée par les lois coordonnées - 2. La prévention organisée par le code sur le bien-être au travail - Bibliographie
Hygiene. Public health. Protection --- Administrative law --- Occupational diseases --- Medicine, Industrial --- Maladies professionnelles --- Médecine du travail --- Prevention --- Law and legislation --- Prévention --- Droit --- maladies professionnelles --- Maladies professionnelles Beroepsziekten --- Santé dans entreprises Gezondheid in bedrijven --- beroepsziekten --- Médecine du travail --- Prévention --- Sociale zekerheid : Beroepsziekten (socialezekerheidstak, niet-HRM) --- Sécurité sociale : Maladies professionnelles (branche de la sécurité sociale, non GRH) --- Droit social --- Sécurité sociale --- Travailleurs --- Belgique
Choose an application
Lean heeft zijn intrede gedaan in menige zorginstelling. Lean is een managementfilosofie om elke dag en met iedereen in de organisatie doelgericht te verbeteren om tot reductie van verspilling in processen te komen. Dit boek gaat over lean in de zorg. In het bijzonder gaat het over de eisen die aan de lijn worden gesteld om de toepassing van lean tot een succes te maken. Kjeld Aij en Bas Lohman ervaren dagelijks de resultaten, maar ook de weerstanden en knelpunten die het invoeren van lean oplevert. De rol van de leidinggevende is hierbij essentieel. Maar wat maakt een echte lean leider en wat zijn de verschillen met traditioneel management? Daarover gaat dit boek. Het is een zoektocht naar de eigenschappen van een lean leider en het gedrag dat hij tentoonspreidt.De casus van het fictieve UMC Zorgelo vormt de rode draad in dit boek. Over de schouder van Jeanine Dekker, afdelingshoofd Spoedeisende Hulp, zien we hoe het welslagen van lean staat of valt met het (voorbeeld)gedrag van haar en haar collega-leidinggevenden. Daarbij worden de essentiële aspecten van leiderschap, management, organisatiekunde en communicatie apart belicht. Zo biedt dit boek behalve een praktische leidraad ook theoretische verdieping, waarbij telkens bruggen tussen praktijk en theorie worden geslagen.Dit boek onderscheidt zich van andere publicaties over lean omdat het voor een belangrijk deel in een verhalende stijl een zoektocht beschrijft naar de essentie en succesfactoren van lean in relatie tot leiderschap in de zorg.
Hygiene. Public health. Protection --- personeelsmanagement --- Personnel management --- zorgbeleid --- verpleegkunde --- verpleegkundige procedures --- zorgmanagement --- lean denken --- Leadership Leadership --- Management Management --- Lean Lean --- verpleegkundig management --- lean leiderschap --- management --- 613.44 --- Zorgmanagement --- Lean leiderschap --- Verpleegkundig management (management (verpleegkundig)) --- Interne organisatie --- Lean management --- PXL-Healthcare 2017 --- Lean-methode --- #SBIB:316.334.3M52 --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Lean
Choose an application
De Handleiding gezondheidsbevordering op het werkgeeft bedrijven en organisaties een houvast om aan de slag te gaan met gezondheidsbevordering. Het is een leidraad om op een systematische en planmatige manier, veranderingen in het bedrijf of de organisatie te realiseren en daarbij een kwalitatieve aanpak te verzekeren. De handleiding stelt de gebruiker in staat zelfstandig een gezondheidsbevorderend beleid te ontwikkelen, in te voeren en te evalueren. Bij elke stap horen bijlagen: kant-en-klare hulpmiddelen zoals PowerPoint presentaties, vragenlijsten en vergaderagenda's. Deze handleiding hoort bij de andere stappenplannen in de reeks 'Gezondheidsbevordering op het werk'. Deze plannen zijn bedoeld om leefstijlfactoren aan te pakken. Hierbij worden telkens dezelfde 7 stappen doorlopen. Daarnaast biedt de handleiding, via het theoretische kader en de achtergrondinformatie, motieven om gezondheid in de brede betekenis van het woord te benaderen. Werken beïnvloedt de gezondheid. De risico's verbonden aan een onregelmatig werkritme, blootstelling aan schadelijke stoffen, lichamelijke overbelasting of stress, enz. zetten reeds vele bedrijven aan om een gezondheidsbevorderend beleid te voeren. Deze handleiding vormt een leidraad om projectmatig stap voor stap zulke veranderingen te realiseren. Het stappenplan bestaat uit zeven fasen: men creëert een draagvlak, zet de nodige structuren op, onderzoekt welke behoeften er bestaan, stelt het plan op, voert het uit, evalueert het, brengt de nodige aanpassingen aan en verankert het project. Elke stap is op dezelfde wijze opgebouwd: situering, doelstellingen, aanpak en evaluatie. In bijlagen worden praktische hulpmiddelen, te gebruiken bij de verschillende stappen, gepresenteerd. De handleiding bevat ook een begrippenkader dat informatie levert over de theoretische onderbouwing van het stappenplan. Achtergrondinformatie tracht de lezer te overtuigen van de effecten van de gevolgde strategie. Hier wordt ook de situatie in Vlaanderen weergegeven op het gebied van arbeidstevredenheid, betrokkenheid en arbeidsverzuim. Ten slotte is er ook nog een lijst met nuttige adressen, een literatuurlijst en een trefwoordenregister. Bij de uiteenzetting van het zevenstappenplan worden reële gevallen beschreven die de lezer moeten overtuigen dat 'het werkt'.
Hygiene. Public health. Protection --- Personnel management --- Arbeid en gezondheid --- 671 Gezondheidszorg. Preventie --- Santé dans entreprises Gezondheid in bedrijven --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- preventie --- gezondheidszorg --- arbeidsgeneeskunde --- Bedrijfshygiëne (beroepshygiëne) --- Ergonomie --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- GVO --- 601.6 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- arbeid --- arbeidsgeneeskunde (bedrijfsgeneeskunde) --- Arbeid en gezondheid.
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|